Cercar en aquest blog

dijous, 8 de desembre del 2011

LA HOSPITALITAT DE LA GENT DEL DESERT ES LLEGENDÀRIA

Completem la expedició. Després d'un llarg viatge en 4x4 en el que travessem tot Tuníssia arribem a Tozeur, punt de partida de l'expedició. Sortim en dos 4x4 cap a la frontera amb Argèlia, comencem a veure camells i berbers, trobem roses del desert i fem parada a Douz. Ens endinsem cap al desert amb 4x4. Dinem a les dunes coent el pa sota la sorra i agafem els camells per endinsarnos al mar de dunes, montem el campament, veiem la posta de sol i comença una nit que serà inoblidable: foc, sopar meravellós, tam tams, balls, vestits tradicionals, germanor, màgia i ho rematem amb un vivac sota les estrelles, sobre la sorra de les dunes amb un fred aterrador. Poques experiències superaran el moment.

Tornem en camells i agafem els 4x4 per anar fins a Ksar Guilane on podrem disfrutar com nens amb els quads per les dunes fins a la fortalesa romana, se'ns fa de nit i després d'algun accident sense importància ens instal·lem a les haimes berbers del campament. A la nit tornarem a cantar cançons amb bona companyia.

El tour continua cap a les zones muntanyoses de Matmata, abans hem vist poblats de més de 5000 anys i uns paissatges mutanyosos preciosos. De tornada a Tozeur disfrutem d'una de les postes de sol més meravelloses que es poden veure la del llac de sal Chott el-Jerid.

Han sigut 5 dies intensos, de bon rotllo, emocions, aventures, diversió i de molta amabilitat per part de tothom que hem trobat, gràcies a tots!!! La hospitalitat de la gent del desert és llegendària!!!

"Ja estem a la recta final del viatge! Demà dijous al vespre iniciem el camí de tornada per ser a Barcelona divendres al matí. Ens queda un dia per empapar-nos de Tozeur, per viure-la, per submergir-nos-hi!

Fins avui, han sigut quatre dies i tres nits molt intensos, plens de vivències i de grans moments, suficient com per poder afirmar que el viatge al Sahara ha valgut molt la pena!

Quilòmetres i quilòmetres d'asfalt espartà ensucrat de sorra del desert; paissatges àrids i esquerps, però alhora absorvents i embadalidors; hospitalitat infinita d'una gent molt soferta; la divertidíssima aventura amb quads sobre la sorra amb el sol ponent i, sobretot, l'embriagadora espectacularitat de les dunes converteixen, aquest racó de món, en lloc de visita obligada!!!!"

Albert. (7 de Desembre 2011)

"En una paraula, genial!!

Quatre dies intensos plens de sensacions i noves experiencies!!

Despres d'hores de cotxe quina millor recompensa.... Una increïble i inmillorable nit al desert! Un sostre inmens estrellat, un cel mai vist !! El fred de la nit valia la pena patir-lo per poder contemplar l'espectacle d'estrelles de totes mides il.luminant la nit!!!! Una nit treta d'una pel.licula del desert!! El foc, els càntics , les siluetes dels camells i les dances, i nosaltres reals pero en un altre món, en un moment especial, en un moment nostre!!... I el dia al desert passejant amunt i avall de les dunes pujats als camells, rient i observant la inmensitat...i la meravellosa caiguda del sol , amb un ventall de colors càlids de diferents intensitats, per veure!!!... i això sobre quads, fent l'animal per les dunes... Mmmmm kin moment!!!! Quina sensació!!! I per acabar-ho de pulir les salines... una altra posta impressionant i un altre moment de grans somriures!!!

...i sempre el més important, el que més m'enriqueix, poder compartir les vivències amb persones fantàstiques, que fa que el viatge sigui definitivament un 10.

Gràcies a tots per aquests 5 fantastics dies!!! Pep com he dit... Genial!! Petonets!!!"

Maià (9 de Desembre 2011)

"Després de 6 dies de viatge molt ben acompanyats toca tornar a casa. M'emporto molts moments divertits, paisatges espectaculars, frases mítiques i experiències i sensacions inoblidables.

Gràcies a tots i fins aviat!!!"

Teresa (9 de Desembre 2011)

"Repeteixo amb Viatges Acompanyats, i una altra vegada (i ja es la tercera) les espectatives creades no han defraudat. Desert, calor, fred, camells, 4x4, quads, paisatges fantàstics, postes de sol en mig de les dunes, dormir al ras sota un l ...lit d'estrelles, visites a ciutats milenaries i viure durant dos dies com els autèntics berebers. Tot això en 6 dies!!!! i el més important...un grup fantàstic que ha fet que hagin sigut 6 dies per enmarcar. Pep ets un crack"

Jordi (9 de Desembre 2011)

"M'havien dit que enlloc més com al desert hi pots veure millor el cel estrellat... és cert.
Però també no se quina energia té que et fa sentir i viure sensacions i experiències ben especials.

Ha estat un viatge extraordinari, difícil d'oblidar, però sens dubte ha estat també gràcies als companys de viatge.
Gràcies a tothom i especialment a tu Pep."

Yolanda (10 de Desembre 2011)

1. Me lo he pasado tetaaaaaaaaaa!! Gracies per tot i a tots. Era justo lo que necesitaba. Mil thanks;-)
    Cuando repetimos?
    Joan (9-Dic.2011)

2. La inmensitat del desert et fa sentir petit i fràgil i alhora gran i fort.
    Un plaer compartir-ho amb tots vosaltres companys, sou grans!
    Gràcies Pep! i fins la propera!