Cercar en aquest blog

dissabte, 11 de gener del 2014

RIO DULCE - FINCA TATIN - LIVINGSTON

Marxem de Flores amb furgo al matí i anem en direcció al Sud del país, anem creuant zones rurals de molta vida agrícola, paisatges bonics de camps de blat de moro i de cafè, entre valls i muntanyes. Al cap de 4 hores de carretera arribem a Rio Dulce, aquesta és una població animadíssima, comercial i fluvial, connecta el llac Izabal amb el riu que porta el seu nom: Rio Dulce i que desemboca al Carib. Ens acostem fins al moll i allà ens ve a buscar una barca de Finca Tatin, el nostre allotjament.

Només pujar a la barca i fer els primers metres ja comencem a gaudir d'un paisatge increïble, el riu és immens i de gran riquesa. Fauna i flora abundant, és una explosió de la naturalesa. Amb la barca anem fent parades per observar aus i iguanes, passem entre afluents atapeïts de nenúfars, papallones gegants de tots colors, orquídeas salvatges i les casetes de pescadors a les vores del riu entre manglars i l'activitat pesquera de la gent local, amb les seves canoes fetes de tronc, tirant la xarxa o col·locant les gàbies trampa per després recollir el peix que els alimenta. Com gaudim d'aquest trajecte!!! La selva cau fins al riu a banda i banda, verda intensa sota un cel blau brillant, caribeny!

Finca Tatin es un hotelet al mig de la selva amb el seu moll al riu. Es un lloc acollidor i agradable, friendly i relaxat. Ens acomodem en dos bungalous a la vora del riu, les finestres son grans mosquiteres que fan que no perdis el contacte amb l'entorn. Caminets de fusta elevada entre la vegetació et porten d'una estança a l'altra, de la cuina i menjador al saló de descans i lleure, de la sauna maia al moll del riu; tot sense parets, integrats plenament a l'hàbitat i en un ambient relaxat, s'hi està be aquí! S'hi està molt bé!!! Fem una excursió fins a la Cova del Tigre per la selva humida i a la nit sopem amb família, el menjar és deliciós i és el moment de relació amb els altres hòspedes viatgers. Som una gran família i ens uneix la emoció de viure una experiència tant autèntica, després de sopar treiem la nostra ampolla de ron i a les hamaques deixem passar les hores entre converses i els sons de la selva.

De bon matí i després d'un bon esmorzar anem d'excursió amb barca fins al biotopo dels manglars per observar aus, passem entre nenúfars preciosos en petits afluents atapeïts de vegetació, gaudim d'una excursió fantàstica abans de recollir les coses i marxar, també en barca fins a Livingston. Aquesta petita ciutat caribenya està habitada per els garífunes, guatemalencs negres procedents de Jamaica d'aire reagee i rastaffari, tenen la seva pròpia llengua i cultura, la ciutat te construccions de fusta de colors amb un aire a les aventures de Tom Sawyer a la vora del Mississipi, hi ha un ritme peculiar aquí, entre rítmic i pausat, es un bon final de viatge. Demà anirem en barca fins a Puerto Barrios i allà ens espera una furgo per fer les 6 hores de carretera fins al Aeroport de Guatemala City.

Ha estat un viatge fantàstic, complet i variat, gairebé ens sembla que no pugui ser que hem estat a Antigua, que hem pujat el volcà Pacaya, el mercat de Chichicastenango, que hem navegat i nadat al Llac Atitlan, hem fet massatges a San Marcos, hem volat a Flores on hem passat el Cap d'Any, la increïble i meravellosa Tikal enmig de la selva, l'impactant Rio Dulce, el paradisíac Finca Tatin, ja per sempre casa nostre i ara tornem cap a Barcelona! Guatemala Forever!!!

Aviat hi tornaré amb un altre grup, aquest país no para de sorprendre i d'abraçar-te cada vegada que hi vens!!!

1. Gràcies pep per fer-me un lloc! Un gran viatge

1. Of course Eva!!! Es una alegria viatjar amb tu!!! Merci!!!

2. Un viatge que recordaré sempre!!

1. Tots el recordarem!!! ENs ho hem passat molt i molt be!!! Fins aviat!!!