Cercar en aquest blog

diumenge, 21 de setembre del 2014

LA TRIPLE FRONTERA (BRASIL - COLOMBIA - PERÚ) i VIATGE A IQUITOS (PERÚ)

La Triple Frontera és el punt on conflueixen els tres països i és un lloc que bull entre dues ciutats: Tabatinga (Brasil) i Leticia (Colòmbia). La primera és una ciutat poc segura, amb un ambient tens que convé evitar en les hores de foscor i que no aporta massa interès durant el dia. Leticia, en canvi, és una ciutat tranquil.la i comercial, amb botigues, bancs, hotels, restaurants i una gran plaça que és famosa per l'atracció que ofereix cada tarda, a la posta del sol, amb l'arribada de milers i milers de lloros que hi vénen a passar la nit fugint dels perills de la selva. També és famosa per el seu suposat wifi gratuït però que és un desastre com a tota la triple frontera.
Per marxar cap a Perú, Iquitos, com és la nostra intenció s'han de seguir uns passos ineludibles. Anem a Tabatinga per sellar el nostre passaport amb la sortida de Brasil, a continuació amb un petit bot anem fins a una illeta sota bandera peruana que es diu Santa Rosa. Allà sellem el passaport amb l'entrada de Perú i tornem cap a Colòmbia (Leticia) passant per Brasil (Tabatinga). ;-)) Comprem el passatge per la llanxa ràpida (12 hores) que ens durà a Iquitos. La llanxa surt a les 3 de la matinada desde la illa de Santa Rosa; hem de sortir de Leticia a les 2 i creuar Tabatinga, ens alerten dels perills que això pot suposar, doncs el riu està baix i s'ha de caminar un tros molt llarg fins al moll i amb la foscor sembla ser que no és massa segur...glups!! Fem un canvi de plans i marxem a dormir aqueta mateixa nit a Santa Rosa, beneïda decisió!! Santa Rosa és un petit poblat meravellós, tranquil, autèntic. La gent autòctona ens reb amb un somriure i salutacions i ens instal.lem al hotel que és un indret guapíssim amb només tres habitacions i amb restaurant. Les cerveses Cristal al porxo de l'hotel amb la posta de sol veint volar els ocells senten de meravella. Una increible tempesta ens acompanya, això sí que és ploure!! Dutxeta  i a sopar un fantàstic pirarucú arrebossat amb companyia de l'Antonio que ens explica batalletes...
A les 2:30 ens desperta el "Esqueleto" per acompanyar-nos fins al moll, al sortir de l'hotel agafa un bastó que serà la nostra protecció per els gossos salvatges que ens assetgen...uffff. Després de tot el camí en la més negra foscor arribem al moll i cap a la llanxa.

Dormim les primeres hores de nit i poc a poc es va fent de dia i comença l'espectacle de l'Amazones. De Santa Rosa a Iquitos el riu té molta vida, es veuen mols poblats pintorescs, canoes de pescadors, comunitats agrícoles,... La llanxa va parant i va pujant i baixant gent carregada fins dalt de paquets i equipatge; aquí els turistes som una espècie estranya i això ens encanta.
Al arribar a la gran Iquitos ens instal.larem en un hostel al malecón aprop de la Plaza de Armas. Arribar a Iquitos llegint "Pantaleón y las Visitadoras" (recomenació del Pep A.) és molt divertit!!!