Cercar en aquest blog

dimecres, 29 d’octubre del 2014

HIROSHIMA - MIYAJIMA

Arribem a Hiroshima de nit i anem directes al Ryokan, ens instal.lem i anem a passejar per la moderna zona comercial de la ciutat. Just al costat del Parc Conmemoratiu de la Pau es troba el "dori" cobert que és un entramats de carrers comercials amb moltíssim ambient, aquí sopem al restaurant ja conegut que ens tracten de meravella. L'endemà visitem el Museu de la Bomba Atòmica, com sempre és corprenedor; recorrem les sales d'exposició. És un museu dur, em recorda molt la primera vegada que el vaig visitar que em va impressionar molt... Com sempre, penso que hauria de ser una visita obligada per a tothom i sobretot els joves.
De Hiroshima agafem el tren per anar fins a Miyajima on es troba el famós tori flotant. Sempre és una incognita si ens trobarem al marea alta o baixa, doncs canvia la vista del tori absolutament. Arribem, creuem amb el ferry amb la marea alta i anem directament a fer les vistes del tori. És molt estètic, molt bonic. Tot seguit anem a probar el Okonomiyaki, que és com una truita de noodles amb peix o carn o verdures súper calòric i boníssim. Per si és poc, s'hi posa per sobre un xarop amb base de mel. Amb les forces agafades anem a fer la ruta de Miyajima. És una illa amb un conjunt templari on ressalta el tori flotant, el gran temple i la pagoda de 5 nivells. El poble és bàsicament comercial i els japonesos hi vénen els dies de festa passar el dia, a menjar, a visitar els temples, a fer fotos i a jugar amb la multitud de cèrvols que corren per arreu. Alguns també venen per casar-s'hi.